معرفی کاربردی ترین افزونه های ووکامرس 2022

بازدید: 933 بازدید

بدون شک ووکامرس یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس است، که امروزه کمترین فروشگاه آنلاینی در سطح اینترنت پیدا خواهید کرد که با این افزونه پیاده سازی نشده باشد. از ویژگی های بسیار خوب ووکامرس که می توان به آن اشاره کرد این است که افزودنی های زیادی برای آن توسعه و ارائه شده است که آن را به یک فروشگاه ساز قدرتمند تبدیل کرده است. در این مقاله کاربردی ترین افزونه های ووکامرس که نیاز است سایت ووکامرسی شما باشد را معرفی می کنیم.

افزونه های کاربردی ووکامرس 2022

در این قسمت از مقاله می خواهیم مهم ترین و پر استفاده ترین افزونه های ووکامرس را معرفی و هر یک را بررسی کنیم: 

افزونه درخواست بازگشت وجه 

افزونه درخواست بازگشت وجه ووکامرس در واقع یک افزونه برای ساخت سامانه درخواست بازگشت وجه در ووکامرس می باشد.این افزونه به دلیل اینکه به کاربران اجازه بازگشت وجه در هنگام کنسل شدن یا پیش آمدن هرگونه مشکلی را می دهد، بسیار محبوب است. بی شک زمانی که کاربران هنگام ثبت سفارش این قابلیت را مشاهده کنند، با اطمینان بسیار زیادی از سایت شما خرید خواهند کرد و مورد اعتماد آنها قرار خواهید گرفت.

افزونه Yith Advanced Refund System شامل کاربرد های زیادی است، بخشی از این کاربرد ها شامل موارد زیر می باشد:

  • فعال کردن درخواست بازپرداخت برای کل سفارش
  • امکان استرداد مالیات
  • قابلیت مکالمه بین کاربر و مدیریت وبسایت
  • امکان مشخص کردن سقف تاریخ پس از سفارش برای درخواست بازگشت وجه 
  • بازپرداخت وجه به صورت دستی یا از طریق روش پرداخت استفاده شده برای سفارش
  • امکان درخواست برای یک محصول خاص در صورتی که سفارش چند محصول  داشته باشد
  • قابلیت تنظیم و تغییر وضعیت درخواست به وضعیت در حال انجام، در انتظار بررسی و پذیرفته نشده

می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد و نصب این پلاگین، ” افزونه درخواست بازگشت وجه ووکامرس” را مشاهده کنید.

افزونه درگاه پرداخت و حمل نقل شرطی

افزونه درگاه پرداخت

برای مشخص کردن روش شرطی و حمل نقل و درگاه پرداخت از افزونه درگاه پرداخت و حمل نقل شرطی استفاده می شود. گاهی وقت ها ممکن است بخواهید که روش های حمل نقل را در استان یا حتی کشور های مختلف بر اساس یک سری شرط نمایش داده شوند، که با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید شروط خود را تعیین کنید. در واقع از روش شرطی برای محدود کردن آن ها استفاده میشود . در افزونه ایجاد قوانین درگاه های پرداخت و حمل و نقل ووکامرس می‌توانید به راحتی فیلدهای مختلف را انتخاب کنید که بر اساس مقادیری که این فیلدها توسط مشتری دریافت می کنند درگاه مورد نظر خود را به نمایش داده و یا مخفی کنید. و همانطور که گفته شد شروط بسیاری را برای حمل و نقل ووکامرس توسط این افزونه می توان قرار داد.

شما با کمک این افزونه می توانید روش های حمل نقل بر اساس ویژگی های مختلف مثل وزن ، تعداد محصولات موجود ، کل سبد خرید را فعال و غیر فعال کنید. همچنین افزونه حمل و نقل شرطی به شما این امکان را می دهد که برای هر محصول حمل نقل رایگان ، نرخ ثابت و سایر گزینه های حمل و نقل را  تعیین کنید.

اگر میخواهید از امکانات ذکر شده این افزونه در سایت خود بهره مند شوید بهتر است “افزونه درگاه پرداخت و حمل نقل شرطی ووکامرس” را نصب نمایید.

افزونه فروش اقساطی محصولات از افزونه های ووکامرس

بسیاری از مدیران سایت ممکن است بخواهند برخی از محصولات خود را بصورت قسطی به فروش برسانند. چرا که به مشتریانی که امکان پرداخت کامل محصول را ندارند کمک خواهد کرد تا محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. افزونه فروش اقساطی محصولات ووکامرس به شما این امکان را می‌دهد تا درکنار فروش نقدی محصولات خود، امکان خرید محصول به صورت اقساطی را برای مشتریان  خود فراهم کنید. ویژگی مهم در این افزونه این است که امکانی فراهم شده تا در مرتبه اول سفارش میتوان مبلغ دلخواه را از مشتری دریافت کرده و پس از آن در بازه های زمانی مشخص مبلغ باقی مانده را از مشتری دریافت کنید.

از دیگر امکانات این افزونه این است که هنگام پرداخت اول توسط کاربر افزونه بطور خودکار سفارشات برنامه ریزی شده و در انتظار پرداخت اقساط بعدی را ایجاد می کند و در زمان تعیین شده پرداخت اقساط توسط شما ایمیل های پرداخت اقساط را برای مشتری شما ارسال خواهد کرد.

اگر شما در سایت خود برای افزایش فروش نیاز به فروش اقساطی دارید حتما “افزونه فروش اقساطی محصولات ووکامرس” را نصب کنید.

افزونه تب محصول سفارشی 

افزونه های ووکامرسافزونه تب محصول سفارشی جهت افزودن تب های مختلف و ایجاد طرح های سفارشی برای محصولات ووکامرس به کار می رود تا باعث جذابیت و زیبایی نمایش محصولات ووکامرس گردد. استفاده از این افزونه باعث می شود برای محصولات ووکامرسی به هر تعداد تب که نیاز باشد، پیاده سازی گردد.

همچنین این افزونه در محصولات ووکامرسی به ما این امکان را می دهد که  ، تب هایی تحت عنوان سوالات متداول ، کد کوتاه سفارشی ، نقشه های گوگل ، بخش پشتییبانی و … را قرار دهیم، اما این امکان در حالت عادی وجود ندارد. 

از قابلیت های مهم افزونه تب محصول سفارشی ووکامرس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تغییر ترتیب و نام تب های پیشفرض هسته ووکامرس
  • امکان تغییر لیبل تب های ووکامرسی
  • امکان قرار دادن آیکون برای هر تب
  • و …

با خرید و نصب “افزونه تب محصول سفارشی| Tab Woo” ، بدون نیاز به دانش کد نویسی قادر خواهید بود تا تب های دلخواه خود را به محصولات اضافه کرده و اطلاعات مورد نیازتان را درون آن ها قرار دهید.

 

افزونه پشتیبانی و چت در واتساپ

افزونه پشتیبانی و چت در واتساپ یکی از نیاز های هر فروشگاه آنلاین پشتیبانی کاربران قبل و بعد از خرید است. قبل از خرید شما می توانید با پاسخ به موقع به سوالات کاربران آن ها را در تصمیم گیری کمک کنید. بعد از خرید هم می توانید به پشتیبانی و رفع مشکلات کاربران بپردازید و رضایت مندی آن ها را افزایش دهید.در نظر داشته باشید که پاسخگویی به مشتریان حس امنیت را در آن ها ایجاد خواهد کرد و به وب سایت شما اعتبار خاصی می بخشد.در عین این حال داشتن این افزونه به نفع مدیریان وبسیات نیز هست چراکه تقریبا امروزه همه افراد گوشی هوشمند خود را با خود به همراه دارند و روی آن نیز نرم افزار واتس اپ نصب است .این بدین معناست که فرد پشتیبان در هر کجا که باشد  ، به سادگی می تواند پشتیبانی را انجام دهد.

پس اگر می خواهید به سادگی یک پشتیبانی تمام وقته داشته باشد از “افزونه پشتیبانی و چت در واتساپ” استفاده کنید.

افزونه کوپن های هوشمند از افزونه های ووکامرس

خرید افزونه های ووکامرسی

افزونه WooCommerce Smart Couponss یا همان افزونه کوپن های هوشمند ووکامرس یک افزونه تخفیف هوشمند از افزونه های حرفه ای برای  مدیریت کوپن های ووکامرس است.با این افزونه میتوانید به افرادی که قصد خرید از فروشگاهتان را دارند ، کوپن های تخفیف بدهید .از بارز ترین فواید این افزونه می توان به افزایش فروش محصولات سایت اشاره کرد؛ و علاوه بر آن محبوبیت بیشتری در بین کاربران به وجود خواهد آمد.

امکانات افزونه کوپن های هوشمند

  • امکان ساخت و ارسال کوپن گروهی به صورت اتوماتیک 
  • ساخت شماره کوپن مخصوص به خرید محصول
  • سیستم اعتباری جامع 
  • ساخت هدیه با افزونه کوپن های هوشمند ووکامرس
  • استفاده آسان از کوپن
  • و هزاران قابلیت های دیگر

پس اگر به دنبال فروش چشمگیری هستید، حتما از این تکنیک استفاده کنید و با نصب “افزونه کوپن های هوشمند” به ارتقا سایت خود کمک کنید.

افزونه پیش پرداخت 

افزونه پیش پرداخت یکی از افزونه های ووکامرسی بسیار کاربردی است. چرا که بسیاری از کسب و کارها  با توجه به سیاست فروشی که دارند ، می خواهند شرایطی ایجاد کنند تا مشتریان بتوانند پیش خرید کنند یا با پرداخت بیعانه ، مابقی مبلغ محصول را به صورت مرحله ای پرداخت کنند. با استفاده از این افزونه می توانید به دو صورت اجباری و اختیاری به کاربران خود اجازه پرداخت وجه بدهید .همچنین این امکان وجود دارد که پرداخت بیعانه را مختص به کاربران سایت خود قرار دهید.

با نصب “افزونه پیش پرداخت ووکامرس” مشتریان خود را ترغیب به خرید محصولات فروشگاهی خود کنید.

افزونه زوم محصولات از افزونه های ووکامرس

افزونه زوم تصاویر ووکامرس

همان طور که از نام افزونه مشخص است یک امکان ساده به صفحه محصول شما اضافه می کند که با قرار گرفتن روی هر قسمت از تصویر محصول را بزرگنمایی می کند و می توانید آن قسمت را دقیق تر ببینید.

برخی ویژگی های این افزونه عبارتند از:

  • نمایش تصویر بزرگتر هنگام قرار گرفتن روی تصویر
  • فعال سازی یا غیر فعال سازی زوم در دستگاه های موبایلی
  • شخصی سازی ناحیه زوم با مشخص کردن عرض و ارتفاع
  • نمایش اسلایدر تصاویر بند انگشتی محصول

جمع بندی

اکثر کاربران در هنگام خرید خود در ابتدا موارد مشابه را باهم مقایسه و بطور کامل بررسی می کنند. با افزونه های کاربردی ووکامرس که در این مقاله اشاره کردیم می توانید در این رقابت سهم زیادی از توجه و خرید کاربران را به خود اختصاص دهید؛ تا به فروش و ارتقا سایت خود کمک زیادی کنید.

شاید مطالعه مقاله “آموزش نصب افزونه در وردپرس” برایتان مفید باشد.

 

ادامه مطلب