معرفی افزونه حذف فونت گوگل از سایت وردپرس

بازدید: 858 بازدید

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی همچون کندی سایت، کندی سرعت اینترنت و … خواهان غیر فعال کردن و حذف فونت گوگل هستند.این فونت های گوگل که بسیاری از آنها مورد استفاده قرار نمی گیرند، باعث افت سرعت سایت شما می شوند. پس اگر شما هم میخواهید که این فونت ها را غیر فعال و یا حذف کنید با ما در این مقاله همراه باشید تا به معرفی افزونه حذف فونت گوگل از سایت وردپرس که کاملا هم رایگان است، بپردازیم. 

فونت گوگل چیست؟

فونت های گوگل به لحاظ استفاده در حیطه کاری برنامه نویسان که زمان را بهینه می کنند، روش خوبی است؛ اما در حال حاضر استفاده از فونت های گوگل روش مناسبی نیست و نتیجه مطلوبی ندارد، چرا که درخواست های اینترنتی به سرور های این سرویس (Google Fonts API) ممکن است بطور کامل بلاک و لود نشوند و یا ممکن است در مدت زمان بسیار زیادی لود شوند که همین امر موجب کاهش سرعت سایت می شود.

بخوانید: روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

سرعت سایت برای همه سایت ها یک امر جدی است و به بهینه بودن سایت کمک بسزایی می کند. از این جهت باید هرگونه عملی برای بهینه سازی سرعت سایت که منجر به بهینه سازی سئو سایت می شود ، صورت بگیرد.

معرفی افزونه حذف فونت گوگل از سایت وردپرس

بسیاری از کاربران عادی برای غیرفعال کردن فونت‌ های گوگل در وردپرس دارای مشکلاتی هستند چراکه به خاطر نداشتن دانش کافی در زمینه ویرایش کد های مورد نظر قادر به حذف فونت‌ های گوگل نیستند، اما شما با استفاده از افزونه حذف فونت گوگل به راحتی می توانید فونت های گوگل را حذف و یا غیر فعال کنید. این افزونه خود عملکرد است و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد.شما برای استفاده از این افزونه کافیست آن را فعال کنید و یا در صورت نیاز به فونت های گوگل، این افزونه را غیر فعال کنید. در ادامه به بررسی کامل این فزونه و همچنین طریقه نصب آن می پردازیم.

نصب افزونه حذف فونت گوگل از سایت وردپرس

نصب این افزونه بسیار آسان است و زمان خیلی کوتاهی در بر میگیرد.برای نصب این افزونه، همانطور که در تصویر زیر ملاحضه می کنید، کافیست در قسمت افزودن افزونه ها نام افزونه که “Remove Google Fonts References” است را در قسمت جستجو افزونه ها سرچ کنید و پس از نمایش آن رو دکمه نصب کلیک کنید.

معرفی افزونه حذف فونت گوگل
برای مشاهده بهتر، روی تصویر کلیک کنید

پس از ینکه نصب این افزونه به درستی به پایان رسید، پیغام زیر به نمایش در می آید.

نصب افزونه حذف فونت گوگل

نمای کلی این افزونه همانند تصویر زیر است و نیاز به فعال سازی خاصی ندارد 

فعال سازی افزونه فونت گوگل

در قسمت راه اندازی، اگر افزونه به درستی نصب شه باشد، پیغام زیر را نمایش می دهد.

راهنمای نصب افزونه حذف فونت گوگل

امکانات افزونه حذف فونت گوگل Remove Google Fonts References

امکانات ویژه افزونه Disable Google Fonts عبارت است از:

  • قابلیت غیرفعال کردن فونت‌های گوگل در وردپرس
  • بدون نیاز به کد نویسی خاصی
  • رابط کاربری بسیار آسان
  • کاملاً خودکار

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله به معرفی افزونه حذف فونت گوگل بپردازیم که در جهت افزایش سرعت سایت کمک قابل توجهی به ما می کند. و همچنین طریقه نصب این افزونه را مرحله به مرحله توضیح دادیم و به نحوه فعال سازی آن نیز اشاره کردیم.

پس اگر شما هم برای اهداف مختلف و بهینه سازی سایتتان نیاز به حذف یا غیر فعال کردن فونت های گوگل دارید؛ به جای نوشتن کد، می توانید از نصب این افزونه استفاده کنید.

ادامه مطلب