مشکل نمایش زبان فارسی در وردپرس

بازدید: 2335 بازدید

مشکل نمایش زبان فارسی در وردرس

در بسیاری از مواقع با مشکل نمایش زبان فارسی در وردپرس روبرو می شویم
به این صورت که حروف و علائم فارسی به صورتی ناخوانا یا به همراه علامت سوال به نمایش در می آیند که این امری عجیب و غریب است.بسیاری از کاربران هنگام مواجه شدن با این مورد دست وپای خود را گم کرده و گمان می کنند که محتوای آن ها از دست رفته است .در صورتیکه اصلا اینطور نیست و این مساله در چند دقیقه و با چند کلیک ساده قابل رفع شدن می باشد.
با این مقاله از توسعه دهندگان وردپرس همراه باشید تا با هم به رفع این مساله بپردازیم.

علت بروز این مساله چیست ؟

 در سیستم‌های پایگاه داده یا همان دیتابیس، آپشنی به نام Collation وجود دارد.
کالیشن در واقع به دیتابیس ما می‌گوید که از کدام نوع کاراکتر ست برای ذخیره داده‌ها استفاده کند.این مساله زمانی در وردپرس رخ می دهد که این کالیشن‌ها با زبان شما همخوانی نداشته باشند. برای الفبای فارسی باید از کالیشن UTF-8 General CI استفاده نماییم. اما برخی از دیتابیس‌ها به‌صورت پیش‌فرض از کالیشن Latin استفاده می‌کنند که در نتیجه سبب بهم‌ریختگی در حروف فارسی خواهد شد.
حال بیایید تا مشکل نمایش زبان فارسی را برطرف کنیم.

حل مشکل نمایش زبان فارسی

جهت برطرف کردن مشکل نمایش زبان فارسی کافیست کالیشن دیتابیس و کالیشن تمام جداول موجود در دیتابیس وردپرس را به UTF-8 تغییر دهیم. پس وارد کنترل پنل هاست خودمان می‌شویم.بعد از وارد شدن به سی پنل یا دایرکت ادمین، کافیست روی PHPMyAdmin کلیک نمایید. این سیستم برای ورود به مدیریت دیتابیس استفاده می‌شود. در صورت نیاز باید نام کاربری و رمز عبور دیتابیس وردپرس خودمان را از فایل wp-config.php دریافت کرده و در صفحه ورود پی‌اچ‌پی مای ادمین وارد کنیم.حالا وارد PHPMyAdmin شدیم و می‌توانیم به تمام اطلاعات دیتابیس سایت‌مان دسترسی داشته باشیم.

عوض کردن Charset دیتابیس

در این قسمت Charset دیتابیس رادستکاری میکنیم تا افزونه های جدید مشکل آفرین نشوند.

روی دیتابیس خود از سمت چپ کلیک کنید. سپس روی گزینه Operations کلیک کنید.حالا از آخرین بخش، باید Collation را روی utf8_general_ci قرار دهید. سپس تیک هر دو گزینه زیر را فعال کنید تا این کار برای جداول و ستون‌های قبلی ایجاد شده در دیتابیس هم انجام شود.

در این بخش باید مشکل نمایش زبان فارسی حل شده باشد.

چنانچه همچنان مشکل پا برجا بود باید از هاست خود بخواهید ماژول Mbstring را برای شما نصب کنند.


جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید.

ادامه مطلب