زمینه های سفارشی وردپرس چیست؟

بازدید: 497 بازدید

مدیران سایت و کاربران که در حوزه وردپرس مشغول به فعالیت هستند، می توانند برای تغییرات متا و یا اطلاعات اضافی دیگر برگه ها، محصولات و نوشته های خود از زمینه های دلخواه یا زمینه های سفارشی وردپرس استفاده کنند. اما سوال اینجاست که زمینه های سفارشی وردپرس چیست؟ بطور کلی اکثر افزونه های وردپرسی که ایجاد کننده فیلد های اضافه برای اطلاعات بیشتر هستند، به شکل متا به زمینه های سفارشی متکی می باشند. برای نمونه در پلاگین ووکامرس تمامی اطلاعات مرتبط با محصول که شامل قیمت، عنوان، شناسه محصول و … است مجموعه ای از زمینه های سفارشی به شمار می آیند.   

شاید برایتان جالب باشد که وردپرس به تنهایی دارای زمینه های سفارشی به صورت پیش فرض می باشد. به عنوان مثال دسته بندی ها، تگ ها و … به صورت داده هایی ذخیره می شوند که شامل زمینه های سفارشی می شوند.

زمینه های سفارشی با شکل و انواع مختلف در سایت ها قابل نمایش هستند. به عنوان مثال می توانید با استفاده از زمینه های سفارشی در محصولات رتبه بندی ایجاد کنید. و یا می توانید هنگام وارد شدن به پست و یا برگه دلخواد با استفاده از زمینه های سفارشی موزیکی را گوش دهید.

در این مقاله قصد داریم به سوال زمینه های سفارشی وردپرس چیست؟ پاسخ دهیم و در ادامه آن بررسی کنیم که چگونه می توان زمینه های سفارشی مرتبط را ساخت و در آخر به معرفی بهترین افزونه های ایجاد زمینه های سفارشی خواهیم پرداخت.

آنچه که در این مقاله می خوانیم:

زمینه های سفارشی وردپرس چیست؟

به عبارت کلی زمینه های سفارشی وردپرس و یا زمینه های دلخواه وردپرس دیتا های اضافی هستند که به برگه ها، محصولات و نوشته های شما به صورت متا داده اضافه می شوند. این زمینه های سفارشی می توانند به صورت های مختلفی مانند متن؛ عدد و تصاویر نمایش داده شوند. لازم به ذکر است که از زمینه های سفارشی می توان در برخی از محاسابات نیز استفاده کرد.

اگر بخواهیم به زبان ساده تر زمینه های سفارشی وردپرس را تعریف کنیم می توان گفت هر نوشته؛ محصول، برگه از دو قسمت کلی تشکیل شده است. بخش اول آن قسمتی است که دیتا های اولیه در وایشگر وردپرس ذخیره می شود. و دومین بخش قسمتی است که مرتبط به اطلاعات اضافه در مورد آن دیتا اولیه است. این اطلاعات اضافه که شامل برچسب، دسته بندی، تاریخ زمان انتشار و… است، متا داده نامیده می شود.

وردپرس به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار تمام اطلاعات اضافه ای را که ایجاد می کنید، به نمایش در می آورد. لازم به ذکر است وردپرس به تمامی مدیران سایت این امکان را می دهد که داده های دلخواه خود را با استفاده از  زمینه های سفارشی ایجاد کنند. این داده های دلخواه پس از ایجاد توسط وردپرس به نمایش در می آید.

از دیگر قابلیت های زمینه های سفارشی می توان به این موضوع اشاره کرد که هنگام مدیریت محتوا می توانید داده های مهم را به سرعت به روز رسانی کنید.  و از طرفی می توانید با استفاده از زمینه های سفارشی به جای تغییر و ویرایش محتوا، آن را مدیریت کنید و تنظیمات کلی پست را به راحتی تغییر دهید.

به جرعت می توان گفت بسیاری از شرکت های بزرگ وردپرس و توسعه دهندگان وب هنگام بر طرف کردن مشکل های مشتریان خود از تنظیمات زمینه های سفارشی استفاده می کنند. دلیل آن هم مدیریت و تنظیمات کلی پشت ها و برگه بدون نیاز به تغییر و ویرایش آن ها می باشد. همچنین، بیشتر طراحان قالب های وردپرس برای افزایش ویژگی های کاربردی قالب خود از زمینه های سفارشی استفاده می کنند.

چگونه زمینه های سفارشی را ایجاد کنیم؟

در ادامه این مقاله به نحوه ساخت زمینه های سفارشی در وردپرس می پردازیم.

برای افزودن زمینه های سفارشی به وب سایت وردپرس خود می توانید از زمینه های دلخواه پیش فرض وردپرس استفاده کنید. و همچنین اگر دیتا های پیشرفه ای می خواهید در برگه ها، پست ها، محصولات  و… وب سایت خود اضافه کنید، در ادامه این مقاله به افزونه های حرفه ای تر می پردازیم که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

در اولین گام باید مطمئن شوید گزینه زمینه های دلخواه را در نوشته خود دارید. برای این کار، اگر از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده می کنید، پنجره تنظیمات صفحه در قسمت بالای ویرایشگر نوشته را باز کنید و مطمئن شوید “زمینه های دلخواه ” انتخاب شده است.

زمینه های سفارشی دلخواه چیست؟

اگر گزینه فوق فعال باشند، می توانید در انتهای صفحه ویرایشگر نوشته وردپرس، متا باکس زمینه های دلخواه را مشاهده کنید.

در این متا باکس می توانید زمینه های سفارشی مورد نظر خود را بسازید.

برای اضافه کردن اولین زمینه دلخواه، ابتدا یک نام انتخاب کنید. برای این کار روی لینک افزودن کلیک کنید و یک نام به دلخواه خود اضافه کنید. (توجه داشته باشید که این نام در تمام نوشته های شما استفاده می شود.) و سپس مقدار فیلد سفارشی را در قسمت “مقدار” وارد کنید .

کاربرد زمینه های سفارشی دلخواه

 

معرفی بهترین افزونه های ایجاد زمینه های سفارشی

حال در ادامه این مقاله به بررسی افزونه هایی می پردازیم که زمینه های سفارشی پیشرفته تری را برای شما مدیران و کاربران وب سایت ایجاد می کند.

1- افزونه افزودن فیلدهای سفارشی سفارش ووکامرس | WooCommerce Admin Custom Order Fields

افزونه WooCommerce Admin Custom Order Fields به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با افزودن یا ایجاد فیلد های مختلف در برگه محصولات ویژگی های مختلف را به محصولات خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با قابلیت مدیریت بر روی فیلدها، موارد مختلف و ویژگی های مختلفی را به فیلدها اضافه کنید. علاوه بر این می‌توانید با انتخاب هر گزینه در صفحه محصول، قیمت محصولات خود را به روز کنید و هزینه فیلد مورد نظر را در قیمت نهایی لحاظ نمایید.

ویژگی ها و امکانات این افزونه شامل موارد زیر است:

  • امکان ایجاد قوانین قیمت گذاری
  • تکرار فیلدها برای تنظیم سریع تر
  • پیکربندی شرایط نمایش زمینه ها
  • امکان انتخاب فیلد بر اساس مقدار محصول
  • مدیریت سفارشات با زمینه های سفارشی
  • قابلیت تنظیم قیمت بر اساس مقدار یا درصد ثابت
  • قابلیت تنظیم مقادیر پیش فرض برای تمام فیلد ها
  • امکان فروش محصولات با قابلیت سفارشی سازی
  • امکان ایجاد و فروش افزودنی های محصول ووکامرس
  • امکان گرردآوری اطلاعات کاربران با درج فیلدهای دلخواه
  • گردآوری و ذخیره اطلاعات کاربران در حین پرداخت محصول
  • سفارشی سازی نوع فایل و اندازه ارسالی فایل ها توسط کاربران
  • انتشار زمینه های مورد نیاز بر اساس نمایش خصوصی یا عمومی
  • اضافه کردن CSS سفارشی به سبک هر زمینه به صورت اختصاصی
  • اجازه ارسال فایل به مشتریان را در صفحه محصول یا پرداخت بدهید
  • قابلیت پشتیبانی از ویژگی های محصولات به عنوان اطلاعات اضافی
  • قابلیت محدود کردن تعداد کاراکترهای وارد شده در فیلدها توسط کاربران
  • قابلیت صرفه جویی در زمان با استفاده از ایجاد یک زمینه دلخواه برای صدها محصول
  • سفارشی سازی ورودی کاربران برای هرگونه اشتباه سفارشی توسط مدیران سایت
  • پشتیبانی از متن، رمز عبور، ایمیل، شماره، انتخاب چندگانه، دکمه های رادیویی، آپلود فایل و …

برای اطلاعات بیشتر و همچنین خرید افزونه Admin Custom Order Fields به فروشگاه توسعه دهندگان وردپرس مراجعه کنید.

2- Custom Field Suite

اگر می خواهید امکانات بیشتری نسبت به زمینه های سفارشی پیش فرض وردپرس داشته باشید، می توانید از افرونه Custom Field Suite استفاده کنید. این افزونه از زمینه های سفارشی پیش فرض وردپرس امکانات بیشتری دارد اما نسبت به افزونه قبلی ساده تر و با امکانات کمتری می باشد.

این افزونه تنها عملکردهایی که برای مدیریت کامل تر زمینه های سفارشی به آنها نیاز دارید را بدون هیچ قابلیت خاص دیگری ارائه می دهد. افزونه Custom Field Suite دارای چهارده نوع زمینه که شامل متن، تاریخ، مدت و فیلدهای کاربر است، می باشد. همچنین لازم به ذکر است این افزونه بسیار سبک می باشد، بنابراین تأثیری بر عملکرد سایت شما نخواهد داشت.

جمع بندی

سعی کردیم در این مقاله به سوال زمینه های سفارشی وردپرس چیست پاسخ دهیم و همچنین به کاربرد و نحوه ایجاد این قابلیت هم با افزونه و هم بدون نیاز به افزونه پرداختیم. با استفاده از زمینه های سفارشی می توانید برگه ها، محصولات و پست های متفاوت تری بسازید و در میان رقبا خود برتر دیده شوید. و از طرفی با استفاده از این قابلیت می توانید در کمترین زمان ممکن پست ها و برگه های وب سایت خود را تنظیم کنید و به مدیریت آنها بپردازید.

مطالعه پیشنهادی: “آموزش ساخت مگامنو المنتور رایگان

 

ادامه مطلب