حذف لایسنس قالب وردپرس

بازدید: 6115 بازدید

حذف لایسنس قالب وردپرس و معایب آن

در این مقاله بیشتر سعی میکنیم توضیحی در مورد حذف لایسنس (license) قالب وردپرس به شما ارائه دهیم.موتور ساخت سایت وردپرس همانند دیگر موتور ها مثل جوملا امکان نصب و فعال سازی قالب های مختلف را برای یک دامنه به شما میدهد.که یکی از ویژگی های مهم  وردپرس است.اما به دلیل هزینه ی بالای خرید این قالب ها کاربران همواره به دنبال روشی برای NULL ( حذف لایسنس ) میگردند.
قالب ها به شما این امکان را میدهند تا سایت خود را با ظاهر و شکل اختصاصی و زیباتری بسازید.همچنین قابلیت هایی مانند طراحی صفحه، نحوه ی چینش المنت های مختلف در وب سایت به شما میدهد.

 

 

آنچه در این مقاله میخوانید:

مفهوم حذف لایسنس

لایسنس (license)به معنی پروانه یا جواز و در طراحی سایت و علم کامپیوتر مفهوم مجوز استفاده از نرم افزار ، قالب یا افزونه و.. میباشد.

سازندگان این محصول ها بعد از ساخت و ارائه آن ها برای دریافت حق زحماتشان مبلغی را در قبال فروش محصول دریافت میکنند.اما همواره افرادی وجود دارند که به دنبال نال کردن و حذف محدودیت های این محصولات میگردند.
سپس برای دریافت هزینه محصولات مجوزی صادر میکنند که فقط افرادی که هزینه محصول را پرداخت کردند مجاز به استفاده باشند.
براي دريافت اين هزينه معمولا مجوزي صادر مي شود كه تنها افرادي كه هزينه مربوطه را پرداخت كرده باشند مجاز به استفاده از نرم افزار باشند.
این مجوز به معنای لایسنس یا اجاره نامه  است و دور زدن مجوز به معنای حذف لایسنس است.
لایسنس قالب چیست؟
حذف لایسنس قالب وردپرس

انواع لایسنس:

لایسنس ها دو نوع هستند:
لایسنس زمان دار: این لایسنس ها باید بعد از هر مدت مشخصی دوباره با پرداخت هزینه تمدید شوند.
لایسنس مادام العمر (لایف تایم): برای فعال سازی این لایسنس ها فقط یک بار هزینه پرداخت میکنید و تا هر زمان که نیاز دارید از آن استفاده میکنید.

مشکل قانونی بعد از حذف لایسنس قالب

در ایران به دلیل اینکه مارکت های خارجی مانند تم فارسات به ما هیچگونه خدماتی نمیدهند و پشتیبانی نمیکنند ، هیچگونه مشکل قانونی بعد از حذف لایسنس قالب ها پیش نخواهد آمد. این مارکت های خارجی بعد از دیدن حساب کاربری ایرانی ها آن ها را بلاک کرده و حساب آن را ها پاک میکند . به همین دلیل میتوانید تمام محصولات مرتبط با وردپرس را بدون مشکل قانونی به دلیل حذف لایسنس با خیال راحت استفاده نمایید .

روش حذف لایسنس قالب وردپرس

برای غیرفعال کردن این محدودیت ها روش های مختلفی وجود دارد. در بعضی مواقع حتی با دانستن روش مناسب و درست به دلیل قفل بودن فایل  های اصلی قالب امکان نال کردن فراهم نمیشود.یکی از انواع بسیار پر کاربرد قفل گذاری برروی فایل های قالب که به زبان php نوشته شده اند قفل ioncube است.

توجه کنید برای دریافت قالب رایگان حتما لازم نیست روش حذف لایسنس را یاد بگیرید.میتوانید از قالب های رایگان نظیر قالب رایگان صحیفه که تیم wpdevs در اختیارتان گذاشته است با خیال راحت استفاده کنید.

آموزش حذف لایسنس قالب وردپرس
حذف لایسنس قالب وردپرس

مفهوم IonCube چیست؟

بطور کلی Ioncube یک ماژول php است که فایل های رمزگذاری شده php را درست می کند و سرعت صفحات وب را بالا می برد. معمولا برای برنامه هایی که بر پایه php هستند ضروری میباشد.

Ioncubeدر سال ۲۰۰۲ و به توسعه دهندگان این دسترسی را میدهد که با استفاده ازآن ، از نرم افزار های نوشته شده به زبان PHP ، حفاظت شود. در واقع با استفاده از Ioncube قابلیت دیدن کد های php از بین میرود دیگر کسی نمیتواند کد ها را دستکاری و تغییر دهد و امنیت قالب را بالاتر میبرد.

تاریخچه Ioncube :

در سال ۲۰۱۳، ورژن ۸٫x ، Ioncube منتشر شد. ویژگی های این ورژن پشتیبانی از رمز گذاری کدهای نوشته شده با PHP 5.4است. همچنین ویژگی های جدیدی در سال ۲۰۱۴ به آن اضافه شد. مهمترین آن OS X (رابط کاربری گرافیکی برای کاربران) می باشد. در April 18, 2014، ورژن Encoder 8.3منتشر شد که کدهای نوشته شده به زبان PHP ورژن ۵٫۵ را نیز پشتیبانی میکرد.

آخرین ورژن Ioncube در سال 2015 رونمایی شد که آخرین ورژن آن میباشد. در ورژن ۹ کدهای نوشته شده به زبان PHP و از ورژن ۵٫۶  پشتیبانی میکند و ویژگی های امنیتی جدیدی نیز نظیر رمز گشایی کد وارد شده با استفاده الگوریتم در زمان اجرا را شامل میشود.

معایب حذف لایسنس قالب وردپرس 

  • استفاده غیرقانونی 
  •  امنیت وب سایت وردپرسی شما را به خطر میندازد.
  • از دست دادن پشتیبانی قالب
  • با حذف لایسنس قالب ، شما دیگر نمیتوانید آن را آپدیت کنید.
  • از بین بردن حقوق سازنده 
  • تاثیر منفی قالب نال شده در سئو سایت

قالب یکی از عوامل مهم در سئو سایت است و ثاثیر زیادی بر روی آن دارد برای مطالعه اطلاعات کامل در این زمینه به مقاله ی تاثیر قالب در سئو بروید.

معایب حذف لایسنس قالب
حذف لایسنس قالب وردپرس

 

 

نکته مهم:یکی از روش های معروف که همواره هکر ها از آن استفاده میکنند تا کد های آلوده را به وب سایت شما منتقل کنند ، استفاده از قالب ها یا افزونه های نال شده است. به دلیل اینکه این نوع قالب ها به صورت رسمی شناخته نشده اند بهترین روش برای هکر ها محسوب میشود . 

آیا حذف لایسنس قالب در سئو تاثیر میگذارد؟

معمولا این سوال برای افرادی که میخواهند از این نوع قالب ها استفاده کنند پیش می آید . بهتر است بدانید این موضوع بستگی به این دارد که لایسنس قالب چه کسی حذف کرده است . اگر خودتان این کار را انجام دهید هیچگونه مشکلی پیش نمی آید . اما اگر قالب های بدون لایسنس را از سایت هایی که معتبر نیستند دانلود کنید میتواند برایتان مشکل ساز شود . به این صورت که افراد ناشناس در این قالب ها کد های تبلیغاتی و یا بک لینک قرار میدهند که در نهایت به سئوی سایت شما آسیب میرساند .

برای این که از این نظر خیال شما راحت باشد تیم توسعه دهندگان وردپرس ، معروف و محبوب ترین قالب های وردپرسی در دنیا را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده است تا با خیال راحت و دسترسی سریع ار آن ها استفاده کنید. جهت دانلود رایگان میتوانید به قسمت قالب های وردپرس بروید .

قالب های رایگان محبوب در توسعه دهندگان وردپرس

در ادامه محبوب ترین قالب های رایگان در بین کاربران سایت توسعه دهندگان وردپرس را به شما معرفی میکنیم . این قالب ها به صورت ارجینال برای شما خریداری شده اند . همچنین اگر در راه اندازی آن ها با مشکل روبرو شدید میتوانید از پشتیبانی سایت کمک بگیرید.

 

قالب انفولد رایگان | بهترین پوسته چندمنظوره وردپرس Enfold theme

قالب چند منظوره جنه | Jannah theme Responsive Multi-

قالب وردپرس چند منظوره اپرس | Apress theme

قالب صحیفه رایگان | Sahifa theme

قالب وردپرس بوو | Boo Responsive Multi-Purpose WordPress

در نهایت نتیجه میگیریم استفاده از قالب های اورجینال و نال نشده گزینه ی خیلی بهتری است و با پرداخت هزینه اولیه از خسارت هایی که قالب های نال شده به سایت وارد میکنند جلوگیری کنید .

مقاله های زیر میتواند برای شما مفید باشد:

حذف قالب وردپرس

همه چیز درباره ی قالب فلت سام

ادامه مطلب