جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس

بازدید: 2790 بازدید

آموزش جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس

کنترل نظرات اسپم همواره یکی از دغدغه های مدیران سایت ها بوده و هست.
در مدت اخیر ارسال نظرات اسپم به حدی زیاد شده است که آن را به امری آزاردهنده تبدیل نموده است.از طرفی منطقی نیست که بخواهیم به صورت دوره ای پیام های ارسال شده را پاکسازی کنیم خصوصا برای سایت هایی که مخاطبان زیادی دارند این مساله مقدور نیست و در هر صورت نمیتوان این حجم از نظرات را مدیریت کرد و باید راهی برای آن پیدا کنیم.پس چنانچه شما هم با مشکل نظرات اسپم روبرو هستید تا پایان این مقاله همراه توسعه دهندگان وردپرس باشید.

قبل از خواندن این مقاله حتما مقاله ی اسپم چیست ؟ را مطالعه و با اطلاعات کاملتری این مقاله را بخوانید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

روش جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس

یکی از آسان ترین روش ها ، تایید نظرات پیش از ارسال آن ها روی سایت است.
برای این کار ابتدا باید به مسیر تنظیمات> گفت و گوها در پیشخوان وردپرس بروید و در ادامه مشابه تصویر زیر تیک گزینه نویسنده باید یک دیدگاه پذیرفته شده داشته باشد را فعال نمایید. در این صورت هروقت که یک کاربر با ایمیل خودش در سایت نظری به ثبت برساند و شما اون نظر را تایید کنید ، پس از این تمام نظراتی که این کاربر ثبت کند ، به صورت خودکار روی سایت منتشر خواهند شد .

مدیریت-نظرات-اسپم

آنتی اسپم چیست؟

آنتی اسپم ها ابزارهایی برای حفظ امنیت و آسایش در مقابل مزاحمت های اسپم هستند.این ابزار ها میتوانند ربات ، افزونه یا نرم افزار باشند.در حالت کلی میل سرور ها با توجه به تکنولوژی آنتی اسپم ها (Anti Spam)  مورد استفاده و قوانین امتیازدهی متناظری که توسط مدیران آنها پیاده سازی شده اند.شما میتوانید با استفاده از روش های بروز از دریافت اسپم ها راحت شوید.

بررسی نظرات

روش دیگر برای مدیریت نظرات اسپم ، بخش بررسی دیدگاه است.
همانطور که در تصویر بالا میبینید ، می توانید تعیین کنید تا :

1- در هر دیدگاهی روی سایت،حداکثر چند لینک داشته باشد تا به صورت خودکار تایید شود.

2- اگر احساس می کنید که اسپمر ها ممکن است عبارات خاصی را در نظرات خود استفاده کنند ، می توانید  آن ها را در باکس مشخص شده وارد نمایید تا هر نظری که شامل این عبارات باشد ، برای انتشار روی سایت به تایید شما نیاز داشته باشد

 دیگر راهکارهای مدیریت نظرات اسپم

  • استفاده از افزونه وردپرسی Akismet
  • به کارگیری گوگل کپچا

در مقالات آتی به توضیح این دو مورد خواهیم پرداخت.


جهت مطالعه سایر مطالب ، به بلاگ مراجعه نمایید

 

ادامه مطلب