تفاوت هاست معمولی و هاست دانلود

بازدید: 1717 بازدید

تفاوت هاست معمولی و هاست دانلود

در برخی وبسایت ها ، با توجه به نوع فعالیت گاها ممکن است نیاز باشد تا به صورت روزانه فایل هایی با حجم بالا روی وبسایت آپلود شود .( مثلا وب سایت های دانلود فایل یا فیلم را در نظر بگیرید : ممکن است هر روز حداقل 10 فیلم سینمایی جدید روی یک سایت دانلود فیلم قرار بگیرد). این امر نیاز به داشتن فضای بسیار بالایی روی هاست دارد.

قطعا می دانید که خرید فضا روی هاست های معمولی که وبسایت ها را روی آن ها قرار می دهند ، بسیار گران است .پس چاره چیست ؟
در این مطلب ابتدا هاست دانلود را معرفی و در ادامه به بررسی تفاوت هاست معمولی و هاست دانلود می پردازیم.

خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنیم : راهنمای خرید هاست

هاست دانلود چیست ؟

هاست دانلود چیست

 به فضایی اطلاق می شود که کاربران فایل‌های خود را در آنجا آپلود می‌کنند، سپس مدیران این هاست، آدرس‌های دانلود فایل‌ها را بر روی وب‌سایت خود قرار داده و شما تنها با کلیک بر روی لینک آن، اقدام به دانلود این فایل‌ها می‌کنید. اصطلاح انگلیسی هاست دانلود File hosting service است و به این نام ارائه می شود.

هاست‌ دانلود به دلیل داشتن امکانات کمتر، به مراتب ساده تر از هاست وب‌سایت و ایمیل است. ولی در عوض به این دلیل که فضا و پهنای باند بیشتری در اختیار شما می‌گذارد، برای خرید باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

هاست دانلود در دوم مدل ویندوز و لینوکس ارائه می شود.

بررسی تفاوت هاست معمولی و هاست دانلود

تفاوت هاست معمولی و هاست دانلود

در صورتی که تعدادزیادی از فایل‌هایی که روی سایت‌تان آپلود می‌کنید، بیشتر از ۲۰ مگابایت است، شما باید از Download Host استفاده کنید.

اصلی ترین تفاوت هاست معمولی و هاست دانلود در این است که هسات دانلود از زبان php ساپورت نمی کند و به همین علت نمتوان روی آن سایت را اجرا کرد.

شاید برای شما سوال باشد که اگر حجم فایل‌های سایت من به ۵۰۰ گیگابایت رسید و درآمد سایت در حدی نبود که بتوانم هزینه یک هاست اشتراکی با حجم ۵۰۰ گیگابایت را پرداخت کنم. آن‌وقت چه باید کرد؟برای این‌که در آینده نیازی به سرور اختصاصی یا پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد بابت هاست اشتراکی با حجم بالا نداشته باشید، باید از همین حالا یک هاست دانلود برای سایتتان در نظر داشته باشید.


جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید

ادامه مطلب