تفاوت میان EDD و ووکامرس

بازدید: 1558 بازدید

تفاوت میان EDD و ووکامرس

در این مقاله، ما (توسعه دهندگان وردپرس) قصد داریم تفاوت میان EDD و ووکامرس را بررسی کنیم ، که دو گزینه محبوب برای فروش محصولات دیجیتال در وب سایت وردپرس هستند، اما کدام یک بهتر است؟

Easy Digital Downloads یا EDD یک افزونه وردپرس است که به طور خاصی طراحی شده است تا به کاربران اجازه دهد محصولات قابل دانلود و دیجیتالی را در یک وب سایت وردپرس بفروشند. ووکامرس محبوب ترین افزونه تجارت الکترونیک وردپرس است و به کاربران اجازه می دهد محصولات فیزیکی و دیجیتالی را بفروشند. درواقع EDD یک فروشگاه ساز تخصصی برای فروش فایل و محصولات دانلود شدنی ، ووکامرس یک فروشگاه ساز محصولات فیزیکی و همچنین محصولات دانلودشدنی است. 

 

امکانات

هر دو پلاگین از نظر ویژگی ها بسیار سبک هستند زیرا هدف اصلی آنها افزودن یک سبد خرید اولیه به یک وب سایت وردپرس است که در آینده می توان آن را با افزونه های اضافی سفارشی کرد. بنابراین اجازه دهید نگاهی به آنچه که هر افزونه ارائه می دهد بیندازیم.

هر دو افزونه برای راه اندازی اولین فروشگاه آنلاین کافی هستند، اما چند سرویس احتمالی وجود دارد که می توانید برای تجربه کاربری بهتر در سایت خود به آن اضافه کنید.

در زیرمقایسه افزونه های اولیه را برای EDD ، ووکامرس میبینید:

مقایسه تفاوت میان EDD و ووکامرس

 

افزونه EDD

افزونه Woocommarce

تاریخ انتشار

سال 2012

سال 2011

شرکت ارائه دهنده

Sandhills Development

Automattic

ترجمه به زبان های دنیا

17 زبان زنده دنیا

64 زبان زنده دنیا

تعداد افزودنی های موجود

300 افزودنی وردپرس

1000 افزودنی وردپرس

تعداد نصب

60000 نصب فعال

5 میلیون نصب فعال

کاربرد

مخصوص فروش محصولات دیجیتال

فروش محصولات دیجیتال و محصولات فیزیکی

قیمت

رایگان

رایگان

 

مطالعه مطلب ووکامرس چیست می تواند برای شما مفید باشد.

برنامه های افزودنی و مجوزهای سالانه Easy Digital Downloads

همانطور که در بالا می بینید، EDD از نظر ویژگی ها بسیار سبک است، اما تیم پشت پلاگین طیف وسیعی از افزونه ها را ارائه داده اند که می توان از آنها استفاده کرد اما ارزان نیستند. اکثر برنامه های افزودنی رسمی از حدود 89 دلار سالانه شروع می شوند و ممکن است به بیش از یک افزونه نیاز داشته باشید که می تواند EDD را بسیار گران کند.

برای رفع این مشکل، EDD طیف وسیعی از مجوزهای سالانه را ایجاد کرده است که از 99 دلار شروع می شود و می توان آنها را خریداری کرد و به طور بالقوه می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

EDD همچنین مجموعه‌ای از افزونه‌های ساخته‌شده توسط توسعه‌دهندگان دیگر را در سایت خود فهرست می‌کند، اما تعداد بسیار کمی از این افزونه‌ها برای استفاده رایگان هستند، اگرچه انتخاب بسیار خوبی است.

جستجوی EDD در کتابخانه افزونه وردپرس نتیجه ای از بیش از 750 افزونه را نشان می دهد که همگی برای استفاده رایگان هستند اما تعداد زیادی از آنها به طور خاص برای EDD نیستند.

کتابخانه پلاگین وردپرس ووکامرس

مانند EDD، ووکامرس به عنوان استاندارد دارای ویژگی‌های سبک است، اما به دلیل کاربران بزرگتر و جامعه توسعه‌دهندگان، انتخاب افزونه‌ها بسیار بیشتر است. جستجوی ووکامرس نتیجه بیش از 7000 افزونه را در کتابخانه افزونه وردپرس میبینید و این افزونه‌ها انواع مختلفی از عملکردها و بازاریابی و سئو گرفته تا درگاه‌های پرداخت و ابزارهای تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهند.

همچنین تعداد زیادی افزونه ممتاز برای ووکامرس نیز وجود دارد که تعداد بیشتری ویژگی دارد و معمولاً پشتیبانی بسیار بهتری را ارائه می دهند. اینها را می توان مستقیماً از ووکامرس یا از توسعه دهندگان دیگر خریداری کرد.

تفاوت میان EDD و ووکامرس در انتخاب تم و سفارشی سازی

EDD

انتخاب تم برای EDD بسیار کم است، به خصوص زمانی که تعداد تم های اولیه موجود برای پلت فرم وردپرس را در نظر بگیرید.

جستجو در کتابخانه رایگان قالب وردپرس فقط 22 نتیجه به اضافه 1 تم رایگان را که می توان مستقیماً از وب سایت EDD دریافت کرد، به دست می دهد. در سمت پریمیوم، انتخاب بسیار بیشتری با 48 مورد در دسترس مستقیم از EDD و بیش از 440 لیست برای تم های EDD در Themeforest وجود دارد.

در قسمت سفارشی سازی، مانند تمام تم های وردپرس، به گزینه هایی می رسد که در آن تم خاص موجود است.

یکی از مواردی که در سفارشی سازی EDD وجود ندارد، ادغام با ویرایشگر صفحه گوتنبرگ است زیرا افزونه اصلی هیچ بلوکی را ارائه نمی دهد که بتوان در پست ها یا صفحات استفاده کرد. یک پلاگین بلوکی وجود دارد که می‌توان آن را از تیم EDD نصب کرد، اما این افزونه در 9 ماه از زمان نوشتن این پست به‌روزرسانی نشده است.

ووکامرس

انتخاب قالب قطعاً حوزه ای نیست که ووکامرس در آن کمبود داشته باشد زیرا بیش از 1000 مورد برای انتخاب در کتابخانه تم وردپرس وجود دارد. همچنین تم‌های مناسب از وردپرس، توسعه‌دهندگان بیش از 8500 تم مناسب در Themeforest قرار داده اند که فقط با چند دلار میشه آنها را خریداری کرد.

یکی از خوبی‌های بسیاری از تم‌های رایگان این است که آنها نسخه‌های ساده تم‌های ممتاز هستند و این یک راه عالی برای دیدن اینکه آیا این تم برای وب‌سایت شما قبل از خرید مناسب هست یا خیر است.

نمونه ای از قالب هایی که توسعه دهندگان وردپرس ترجمه و به رایگان ارائه کرده است:

قالب آوادا رایگان | یک قالب چند منظوره فـــوق حــرفــه ای وردپرس Avada

قالب چند منظوره مونزا | Munza Theme

سفارشی‌سازی مانند EDD است، برخی از تم‌ها دارای گزینه‌های زیادی هستند ولی بعضی از تم ها گزینه های کمی دارند.جای تعجب نیست که ووکامرس قبلاً با ویرایشگر صفحه گوتنبرگ ادغام شده است و این به شما امکان می دهد عناصر ووکامرس مانند محصولات برجسته، دسته بندی محصولات و محصولات در حال فروش را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید. که اگر بازدیدکنندگان زیادی از وبلاگ خود داشته باشید، فروش بیشتر شود.

افزونه EDD

تفاوت میان EDD و ووکامرس در پشتیبانی

وقتی صحبت از وردپرس و افزونه‌های آن می‌شود، پشتیبانی می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد، بنابراین این دو چه چیزی را ارائه می‌دهند؟

EDD:

 همه کاربران افزونه EDD به پشتیبانی ایمیل دسترسی پیدا می‌کنند، که بسیار خوب است و بیشتر از آن چیزی است که با اکثر افزونه‌ها، به‌ویژه پلاگین‌های رایگان دریافت می‌کنید.

ووکامرس:

تنها کاربرانی که یک تم یا افزونه را مستقیماً از ووکامرس خریداری کرده اند می توانند پشتیبانی دریافت کنند، که منطقی است زیرا افزونه بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد!

اگر فقط از پلاگین استاندارد با مضامین و افزونه های ووکامرس رایگان استفاده می کنید، باید از تیم  پشتیبانی استفاده کنید. اگر از تم های دیگری استفاده می کنید، باید با پشتیبانی آن در مورد مشکل تماس بگیرید.

یکی از چیزهای خوب در مورد محبوبیت ووکامرس تعداد اطلاعات و راهنماهایی است که به شما در راه اندازی افزونه ها یا انجام کارهایی در پلتفرم کمک می کند. یک جستجوی سریع در گوگل پاسخ اکثر مشکلات شما را می دهد.

تفاوت میان EDD و ووکامرس  در کارایی

امیدوارم بتوانید تصور کنید که مقایسه عملکرد دو وردپرس به خصوص آسان نیست زیرا متغیرهای مختلفی وجود دارند که می توانند بر این امر تأثیر بگذارند، از جمله:

  • کیفیت هاست
  • بهینه سازی سایت
  • تعداد پلاگین های نصب شده
  • انتخاب تم

با این حال، ما همچنان می‌خواهیم یک نوع تست عملکرد بین دو افزونه انجام دهم، بنابراین افزونه‌ها را روی یک سایت آزمایشی، با همان محتوا، موضوع نصب کردم و آنها را از طریق ابزار تست سرعت Pingdom و Google Page Speed Insights اجرا کردم تا ببینم. چقدر خوب عمل کردند:

EDD:                                                                   ووکامرس:

Pingdom:      0.94 Seconds                                 Pingdom:      0.95 Seconds          

Google Mobile:   37/100                                      Google Mobile36/100

Google Desktop:    89/100                                   Google Desktop:    85/100

 

همانطور که می بینید واقعاً چیز زیادی برای انتخاب بین این دو وجود ندارد، در واقع آنها تقریباً یکسان هستند!

هر کدام را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برای بهینه سازی عملکرد سایت خود هزینه کرده اید زیرا این کار به کسب و کار شما کمک زیادی می کند.

کاربری آسان:

حقایق و ارقام یک چیز هستند، اما این پلتفرم ها چگونه هستند و چگونه با یکدیگر مقایسه می شوند؟ خب این چیزی است که من در این بخش به آن نگاه خواهیم کرد.

شروع شدن

مانند همه افزونه های وردپرس، اصول اولیه شامل نصب و سپس فعال کردن افزونه است، اما وقتی این کار را انجام داده اید، آنها چگونه هستند؟

 افزونه EDD

پس از نصب و فعال سازی افزونه EDD، تقریباً باقی مانده است که خودتان آن را بفهمید. هیچ نوع راهنمای تنظیمی وجود ندارد که به شما کمک کند درگاه پرداخت خود را راه اندازی کنید یا تنظیمات دیگری را پیکربندی کنید.

این برای من کمی نادیده گرفته شده است، به خصوص که شما در حال راه اندازی عناصر تجارت الکترونیک در سایت خود هستید و کمی راهنمایی مفید می خواهید.

دسترسی به EDD در داشبورد شما بسیار آسان است زیرا بخش دانلودها در نوار کناری اصلی نصب شده است و ویجت خلاصه ای را در داشبورد اصلی وردپرس اضافه می کند.

ووکامرس

هنگامی که همه چیز را نصب کردید، شروع کار با ووکامرس  بسیار آسان است. یک جادوگر راه‌اندازی سریع وجود دارد که شما را از بسیاری از مراحل مهم عبور می‌دهد، مانند راه‌اندازی PayPal و حمل‌ونقل شما به‌علاوه برخی از کارهای دیگری که باید انجام دهید تا ووکامرس آماده شروع سفارش‌گیری شود.

ووکامرس بخش های بیشتری نسبت به EDD در منوی نوار کناری اضافه دارد:

ووکامرس _ جایی است که شما سفارشات و تنظیمات کلی خود را مدیریت می کنید

محصولات – جایی که موجودی خود را مدیریت می کنید

تجزیه و تحلیل – به تمام گزارش ها و تجزیه و تحلیل های فروشگاه خود دسترسی داشته باشید

بازاریابی – بازاریابی ووکامرس خود را با ادغام با سیستم عامل های دیگر مدیریت کنید

این کار باعث می شود که مسیر خود را در بخش های مختلف افزونه آسان تر کنید.

نصب و پیکربندی ووکامرس به صورت اصولی یک آموزش برای شمایی که ووکامرس را انتخاب کرده اید.

نتیجه گیری

بعد از بررسی تفاوت میان EDD و ووکامرس  به این نتیجه می رسیم هر دو پلاگین در کاری که انجام می‌دهند بسیار شبیه هستند، اما ووکامرس برتری دارد، زیرا تمام عملکردهایی را که EDD انجام می‌دهد را داراست، اما همچنین دارای طیف وسیع‌تری از تم‌ها و افزونه‌ها است، به این معنی که چیزهای بیشتری می‌توان با ووکامرس نسبت به EDD به دست آورد.

نقطه ضعف بزرگ برای  EDD قیمت برنامه‌های افزودنی است، حتی گزینه‌های ساده‌ای مانند افزودن PayPal Express یا Stripe 89 دلار هزینه دارد، زیرا این موارد به صورت رایگان با ووکامرس در دسترس هستند. عدم ادغام گوتنبرگ نیز عالی نیست، به خصوص که این صفحه ساز اصلی برای وردپرس در حال حاضر است.

شما همچنین با ووکامرس فقط به محصولات دیجیتال وابسته نیستید، بنابراین اگر بخواهید محصولات فیزیکی را گسترش دهید، این کار به راحتی انجام می شود، زیرا انجام این کار با EDD یک چالش است.

 

ادامه مطلب