تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

بازدید: 3018 بازدید

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس یکی از موارد کاربردی است که طراحان وبسایت یا حتی مدیران در راستای افزایش امنیت وبسایت ، به دنبال فراگیری آن می باشند.با این روش این امکان فراهم است تا با تعویض آدرس ورود به پنل مدیریت که معمولا wp-login.php و wp-admin می باشد ، آدرس دلخواه خود را وارد نمایید تا هرکسی اجازه ورود به سایت شما و ایجاد مشکلات برای آن را نداشته باشد.

در ادامه شما را با افزونه‌ای آشنا خواهیم کرد تا آدرس ورود به وردپرس را به صورت دلخواه تنظیم کنید.
در این حالت امکان نفوذ به سایت کمتر خواهد شد چراکه آدرس جدید ورود به سایت را فقط شما می دانید.پس با توسعه دهندگان وردپرس همراه باشید تا به معرفی افزونه و سپس آموزش کار با آن برای تعویض آدرس ورود به مدیریت وردپرس بپردازیم.

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس با hide my wp

افزونه Hide My WordPress با 8 هزار نصب و امتیاز 4.2 در مخزن وردپرس موجود است.

با کلیک بر روی نام این افزونه می توانید آن را دانلود و نصب کنید تا در ادامه فرآیند تعویض آدرس ورود به مدیریت را آغاز کنیم.پس از دانلود و نصب این افزونه منویی با نام Hide My Wp در پیشخوان شما اضافه خواهد شد.
روی آن کلیک نمایید تا وارد تنظیمات افزونه شوید.

عوض-کردن-آدرس-ورود-به-وردپرس

 

در ادامه وارد صفحه زیر خواهید شد.
در این بخش افزونه یک آدرس به شما می دهد تا در صورتی که آدرس جدید ورود به وردپرس را فراموش کردید ، بتوانید با وارد کردن این آدرس ، افزونه را غیر فعال نمایید . پس حتما آن را در جای امن و مطمئن ذخیره نمایید.

تعویض آدرس ورود به پنل وردپرس
جهت بزرگ نمایی روی عکس کلیک کنید.

 

حال همان طور که میبینید در کادر دوم از شما درخواست می شود تا پیوند یکتا وردپرس را تغییر دهید.
علت آن است که این افزونه در حالتی که پیوند یکتا روی حالت ساده یا پیش‌فرض تنظیم شده باشد نمیتواند فعالیتی داشته باشد و می باید حالت پیوند یکتا را از حالت ساده تغییر دهید. بنابراین به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کرده و پیوند یکتا وردپرس را روی نام نوشته و یا ساختاری سازگار با افزونه عوض کنید.
در صورتی که با موفقیت این کار انجام دهید وارد صفحه زیر خواهید شد.

آدرس ورود به وردپرس

 

حال در کادر مشخص شده با توجه به توضیحات زیر تغییرات را اعمال نمایید.

Default

این گزینه تغییری در آدرس ورود به وردپرس ایجاد نخواهد کرد.

Lite Mode

در صورت انتخاب این گزینه فقط آدرس wp-login.php به login تغییر می کند.

 

Custom Mode

در این حالت میتوانید هر دو آدرس را به صورت دلخواه تغییر دهید.
ضمنا می توانید یک صفحه مثل 404 را برگزینید تا اگر کسی به اشتباه آدرس های پیش فرض ورود به وردپرس را وارد کرد ، این صفحه برای وی به نمایش درآید.

روش عوض کردن آدرس ورود به وردپرس

در صورتی که لینک غیرفعال کردن افزونه را کپی نکرده باشید ، می توانید با مراجعه به هاست و تغییر نام پوشه این افزونه ، آن را از کار بیاندازید.
در گام آخر گزینه Send me an email with the new URLs and the secure parameterSave را فعال نمایید تا آدرس جدید ورود به وردپرس  برای شما ایمیل شود.

جهت مطالعه سایر مطالب به بلاگ مراجعه نمایید

ادامه مطلب