ویژگی های وردپرس

بازدید: 2380 بازدید

در مطلب پیشین که قسمت اول آشنایی با وردپرس بود، به ارائه توضیحات پایه ای مبنی بر اینکه وردپرس چیست ، ماهیت آن، ویژگی های آن اعم از انعطاف پذیری، امکان ایجاد سایت سفارشی توسط وردپرس، قالب ها، افزونه ها و توابع آن پرداختیم. در این مطلب به بیان ویژگی های وردپرس پرداخته و  این موارد را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد:

  • بهینه سازی وردپرس
  • امنیت وردپرس
  • پشتیبانی وردپرس
  • امکانات آموزشی وردپرس
  • صرفه اقتصادی استفاده از وردپرس
  • محبوبیت وردپرس در دنیا

بهینه سازی وردپرس

طراحی مناسب وردپرس سبب بهینه سازی آن با با موتورهای جستجو نظیر گوگل شده است.

به همین دلیل می‌توان گفت وردپرس از نظر سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بسیار مناسب بوده و علت اصلی تمایز آن با سایر سیستم ها نیز همین امر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وردپرس یک گزینه عالی برای راه‌اندازی وبسایت های گوناگونی چون خبری، شرکتی، فروشگاهی و … خواهد بود.

ویژگی های وردپرس

امنیت وردپرس

پس از راه‌اندازی یک و سایت امنیت آن مهمترین مومضوع مدنظر می‌باشد.
پس از هربار به روز رسانی، وردپرس تمامی موارد امنیتی و راه های نفوذ احتمالی را بررسی کرده و موانع لازم برای راه نفوذکندگان و هکرها را ایجاد می‌نماید.  اما این موضوع به تنهایی برای ایمن بودن در دنیای پرخطر اینترنت کافی نبوده و شما باید از مناسب و ایمن بودن هاست خود نیز اطمینان حاصل نمائید. سپس می‌توانید سپس از افزونه ها و قالب های اورجینال وردپرس استفاده کرده و همواره آن را به روز نگه دارید.
ضمن رعایت نکات گفته شده می‌توان گفت که وردپرس از نظر امنیت عملکرد شایسته‌ای دارد.

پشتیبانی وردپرس

هر سیستم مدیریت محتوا دارای پشتیبان رسمی می‌باشد.
وردپرس نیز در دو سایت wp-persian.com و wp-parsi.com دارای پشتیبان هایی است که با مراجعه به انجمن های پشتیبانی در این دو وبسایت می‌توانید مشکلات و نیازهای خود را مطرح کنید تا کاربران وردپرسی شما را راهنمایی کنند.

امکانات آموزشی وردپرس

از موارد مهم برای یک سیستم مدیریت محتوا وجود منابع کافی از آن می‌باشد.
هر سیستم مدیریت محتوایی باید منابع کافی و تخصصی در دسترسی داشته باشد تا ضمن فعالیت بر روی آن، امکان افزایش سطح دانش و آموزش در آن وجود داشته و کاربران با به‌کارگیری آموزش‌های موجود درباره آن همواره سایت خود را با متدهای روز، به روز رسانی کرده و به راحتی قادر به حل مشکلات خود باشند. وردپرس به علت محبوبیت فراوان و استفاده گسترده از آن در سراسر دنیا شامل آموزش های فراوان بوده و همواره می‌توان با اندکی جستجو اطلاعات خود را به روز رسانی کنیم.

صرفه اقتصادی استفاده از وردپرس

از دیگر ویژگی های وردپرس صرفه اقتصادی استفاده از آن است.
وردپرس بدین علت که از منابع بسیار بالایی برخوردار بوده از نظر اقتصادی نیز هزینه‌ها در آن به مراتب کمتر از سایرین می‌باشد، برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا در ابتدا به صورت رایگان می‌باشند، اما هزینه‌های طراحی قالب و پلاگین در آن‌ها بسیار بالا می‌باشد. اما منابع رایگان وردپرس بسیار فراوان بوده و به راحتی پاسخوگی نیاز های هر نوع وب ساتی می‌باشد.
همین موضوع از دیگر دلایل برتری وردپرس در مقایسه با سایر سیستم ها می‌باشد.

محبوبیت وردپرس

سایت‌هایی چون نیویورک تایمز، سی ان ان، Forbes و روییترز در لیست استفاده‌کنندگان از وردپرس هستند.
مطالعه آمار نشان داده است که تا به امروز بیش از 68 میلیون سایت در دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند، و همین موضوع باعث شده است تا وردپرس محبوب‌ترین نرم افزار وبلاگ‌نویسی باشد، این سیستم، به قدری انعطاف پذیر بوده است که بلاگ نزدیک به 500 کمپانی پرسود و مجلات دوره ای از آن استفاده می‌کنند.


برای مطالعه سایر مطالب به بلاگ سایت مراجعه نمائید.

ادامه مطلب