اشتباهات طراحی صفحه فرود

بازدید: 3184 بازدید

اشتباهات طراحی صفحه فرود (landing page)

میلیون‌ها تومان خرج تبلیغات و کمپین می‌کنید، ایمیل‌های تبلیغاتی می‌فرستید، مدام در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارید و به طور خلاصه، دائماً از طریق هر کانالی با مشتری روبرو می‌شوید تا در نهایت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما نتیجه دهد و مشتری وارد سایت شما شود؛ اما اشتباهات طراحی صفحه فرود تمام معادلات شما را بهم میریزد.

اگر با گروه توسعه دهندگان وردپرس همراه بوده باشید در خصوص طراحی سایت و لندینگ پیج (landing page)قبلا در مقالات توضیحاتی کامل به شما عزیزان داده شده بود اما در این مقاله سعی داریم که اشتباهات درطراحی صفحه فرود را برای شما مشخص کنیم تا به هیچ عنوان درگیر این مشکلات نشوید.

 

سوالاتی که باید پیش از طراحی صفحه فرود از خود بپرسید :

  • چه اطلاعاتی برای مخاطبین من در این صفحه اهمیت دارد ؟
  • بهتر است کدام اطلاعات را در صفحه قرار دهم ؟
  • مخاطبین من چگونه افرادی هستند ؟چه شرایطی آن ها را به صفحه من جلب میکند ؟

رایج ترین اشتباهات طراحی صفحه فرود

در ادامه رایج ترین موارد دیده‌شده را با هم بررسی خواهیم‌کرد :

حجم بالای اطلاعات

اشتباهات طراحی لندینگ پیج

اولین اشتباه در طراحی صفحه فرود، بمباران اطلاعاتی است. واقعیت این است که قرار دادن اطلاعات نامناسب و زیاد و انواع  لینک ها در صفحه فرود خطرناک است زیرا پیام اصلی صفحه را تحت الشعاع قرار می دهد و در واقع ما را از هدف اصلی خود یعنی تمرکز توجه کاربر به یک نقطه خاص دور می کند.

برای حل این مشکل کافیست اطلاعات خود را به دو بخش ضروری و غیر ضروری تقسیم کنید .

عدم استفاده از دکمه‌های فراخوانی به اقدام یا همان Call To Action

اشتباهات رایج در طراحی لندینگ پیج

اشتباه دوم در طراحی صفحه فرود استفاده نکردن از دکمه های تماس است. هدف نهایی از طراحی وب سایت و ایجاد وب سایت برای هر کسب و کاری یک چیز است: تبدیل کاربران به مشتری! بالاخره شما با تمام  مطالبی که در سایت خود قرار می دهید، می خواهید از آن برای خود استفاده کنیدو کاربران خود را به جلب کنید . با در نظر گرفتن این موضوع، باید کاربران و بازدیدکنندگان را به صفحاتی هدایت کنید که برایتان مهم هستند و شما را به مقصدتان می‌رسانند. رایج ترین و بهترین راه برای انجام این کار استفاده از دکمه ها و آیتم های فراخوان است. این دکمه ها باید وجود داشته باشند و عدم استفاده از آن ها بزرگترین ضربه  هارا به شما خواهند زد .

علاوه بر استفاده از آیتم های فراخوان، نکاتی را نیز باید در مورد آن ها در نظر داشت. به طور کلی، این دکمه ها باید 3 عملکرد مهم داشته باشند.

  1. قابل مشاهده باشند: کاربران برای رسیدن به هدف خود مجبور نیستند برای جستجوی مطلب موردنظرو خاص خود صفحه را ورق بزنند! بنابراین مطمئن شوید که CTA ها قابل مشاهده هستند و یکی از اولین چیزهایی هستند که کاربر می بیند.
  2. متمایز باشند: CTAها باید با سایر عناصر صفحه متفاوت باشند و به راحتی قابل تشخیص باشند تا کاربر از کلیک روی آنها تردیدی نداشته باشد.
  3. واضح باشند: این دکمه ها باید به راحتی قابل درک باشند. اگر متن دارند، باید به راحتی خوانده‌شوند. اما این همه ی منظور ما از CTA نیست! در واقع کاربر نباید از کلیک روی آن ها شک داشته باشد. بنابراین، آنها را تا حد امکان واضح و قابل درک طراحی کنید.

طراحی نادرست در صفحه فرود

طراحی صفحه فرود

اشتباه سوم در طراحی لندینگ پیج استفاده نکردن ازطراحی صحیح است، مسلما طراحی و ظاهر لندینگ پیج بسیار مهم و تاثیرگذار است و شکی نیست که طراحی زشت و بهم ریخته کاربر را به خود جذب نمیکند ! در طراحی صفحات پذیرنده دقت و ظرافت کامل را به خرج دهید. نکات و عناصر طراحی را برای جلب کاربر خود مورد استفاده قرار دهید .

در این راه بهتر است از یک تیم کاربلد و حرفه ای همانند گروه توسعه دهندگان وردپرس را در کنار خود داشته‌باشید .

فرم هایی با کارآیی کم و خسته کننده

اصول طراحی لندینگ پیج

اگر می خواهید از افراد صفحه فرود خود اطلاعاتی کسب کنید، حتما این کار را در چند مرحله ساده انجام دهید تا در طراحی صفحه در دام اشتباهات نیفتید. نحوه جذب مشتریان بالقوه اغلب منشا مشکلات بسیاری در این صفحات است، زیرا بسیاری از برندها در تلاش هستند تا اطلاعات زیادی را در یک مرحله از مشتریان بالقوه خود به دست آورند.

لازم نیست فرم شما به اندازه کافی طولانی باشد تا مشتری قبل از تکمیل آن از صفحه خارج شود یا در وهله اول احساس کند که اطلاعات شخصی زیادی را ازاو می خواهید.

اگر واقعاً به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، فرم را در چندین صفحه پخش کنید تا شواهد احتمالی را تحت الشعاع قرار ندهید. به عنوان مثال در صفحه اول نام و ایمیل را بخواهید و پس از کلیک بر روی Next اطلاعات بیشتری کسب کنید. به یاد داشته باشید که فرم ها باید تا حد امکان ساده و منفرد باشد یا حداقل به جذاب ترین شکل ممکن باشد تا شخص رغبت به پرکردن آن بکند .

استفاده از اشکال تصویری

 کاربرد تصاویر برای کسی ناشناخته نیست. از تصاویر برای جذب و حفظ کاربران صفحه فرود استفاده کنید. همچنین می توانید با ارسال تصاویری از محصول، تمایل کاربر به خرید آن را افزایش دهید. سعی نکنید تصاویر را زیاد تغییر دهید. برای آشنایی کاربر با مزایا و عملکرد محصول از تصاویر واقعی و استاندارد محصول استفاده کنید.

اشتباهات در طراحی صفحه فرود با گزافه گویی و تبلیغات نامناسب

در دنیای امروزی همه افراد به دنبال رسیدن به اهداف خود در کوتاه ترین زمان ممکن هستند گاهی با تبلیغات نامناسب و گزافه گویی حوصله کاربران خود را سر برده و آن هارا مجبور به ترک صفحه خود میکنیم .


امیدواریم مقاله اشتباهات طراحی صفحه فرود برای شما مفید واقع شده باشد

جهت مطالعه سایر مقالات به بخش وبلاگ مراجعه نمایید

ادامه مطلب